FAQ


Onze vaak gestelde vragen (Frequent Asked Questions).


Wat is de gemiddelde levertijd?
Het merendeel van onze collectie is uit voorraad leverbaar en heeft een levertijd van 3 tot 4 werkdagen na orderplaatsing/ontvangst betaling.
Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan proberen wij u altijd een zo exact mogelijke schatting te geven van de levertijd.
Daar ook wij afhankelijk zijn van leveranciers en vervoerders vragen wij uw begrip voor het feit dat een 100% exacte levertijd niet te geven is.
Wat zijn de verzendkosten?
U betaalt géén verzendkosten. Indien u een artikel wilt ruilen, betaalt u ook geen verzendkosten. Alleen als u artikelen retour stuurt, bent u € 7,50 retourkosten verschuldigd.
Zijn alle artikelen inclusief montagemateriaal?
Indien er niet expliciet vermeld wordt dat er geen bevestigingsmaterialen worden meegeleverd, wordt het artikel inclusief benodigde schroeven e.d. geleverd.
Hoe krijg ik mijn bestelling thuis?
Uw bestelling wordt u per postpakket toegezonden. Zodra uw pakket is verzonden, krijgt u van ons het track-& tracenummer en op die manier kunt u de status van uw pakket makkelijk volgen.
Tevens is het mogelijk om in stap 2 van het besteltraject een alternatief afleveradres op te geven.
Hoelang heb ik garantie?
Op de door Gripzz geleverde producten zit een garantie van een jaar.
Binnen deze periode zal Gripzz producten met een klacht onderzoeken en desgewenst kosteloos voor u repareren of vervanging toesturen.
Klachten die buiten deze garantietermijn vallen zullen uiteraard wel door ons in behandeling worden genomen, wij kunnen u dan echter geen kosteloze afhandeling garanderen.
Let op! Uw garantie vervalt zodra u zelf veranderingen heeft aangebracht of het gebrek is ontstaan door onjuiste montage en gebruik.
Hoe kan ik mijn deurkrukken onderhouden?
Voor RVS producten adviseren wij altijd gebruik te maken van een RVS reinigingsmiddel en NIET met agressieve of schurende schoonmaakmiddelen te werken.

Let op bij schuur, lijm- en schilderwerkzaamheden! Verwijder het deurbeslag en monteer het pas weer na het uitharden van de verf of lijm.

Tip: Plaats deurstoppers om uw deurkrukken te beschermen tegen beschadiging.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Wenst u te annuleren nadat de bestelling naar u is verzonden, dient u het pakket bij ontvangst te weigeren.
Wij zullen na ontvangst van de retourzending de aankoopsom binnen 14 dagen aan u terugstorten. Indien u geen ander artikel wenst te bestellen, zullen de verzendkosten € 7,50 in mindering worden gebracht op de terug te storten aankoopsom.
De annulering dient u op voorhand aan Gripzz kenbaar te maken via info@gripzz.nl of telefonisch via onze klantenservice, deze is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 13.00 op tel. nr. 06-20224102
Ik heb een klacht, wat nu?
Indien u een klacht heeft verzoeken wij u vriendelijk ons de kans te geven deze netjes voor u op te lossen.
Neem contact met ons op via info@gripzz.nl of via onze klantenservice, deze is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 13.00 op tel.nr. 06-20224102
Het product is na ontvangst niet naar wens, wat nu?
U heeft een herroepingperiode van 7 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Uw bestelling mag dan zonder opgaaf van reden geretourneerd worden mits het product onbeschadigd en ongebruikt is en in de originele verpakking zit.
De kosten voor het retourzenden zijn voor eigen rekening.
Indien u de gehele bestelling wenst te retourneren zal Gripzz u de aankoopsom retourneren minus € 7,50 verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending.

Indien u een deel van de bestelling wenst te retourneren zal Gripzz u het aankoopbedrag van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na ontvangst terugstorten.

Alle retouren dienen op voorhand aan Gripzz kenbaar te worden gemaakt via info@gripzz.nl of via onze klantenservice.
Kosten van het retourzenden zijn voor uw eigen rekening.
U dient hierbij uw volledige naam, ordernummer en rekeningnummer te vermelden.
Het rekeningnummer dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Gripzz heeft gedaan.
Is mijn deurkruk ook geschikt voor buitengebruik?
Om u een beeld te geven van de metalen en hun eigenschappen hebben we hieronder een lijst voor u samengesteld:

MESSING BURATATTO:
is een massief messing zonder laklaag dat is getrommeld voor een oudere uitstraling en is geschikt voor buitengebruik.

NIKKEL:
heeft een basis van messing dat is vernikkeld, krijgt van nature na verloop van jaren een iets mattere uitstraling en is door de zachtheid van het metaal niet geschikt voor buitengebruik.
Advies: nikkel op binnendeuren, chroom op buitendeuren.

CHROOM:
heeft een basis van messing dat is verchroomd, door de hardheid van het chroom is het geschikt voor buitengebruik.

MATCHROOM:
heeft een basis van messing dat is verchroomd en daarna is geborsteld voor een matte uitstraling, is geschikt voor buitengebruik.

RVS GEBORSTELD:
massief roest vast staal dat is geborsteld voor een matte uitstraling, uitstekend geschikt voor buitengebruik.

RVS GEPOLIJST:
massief roest vast staal dat is gepolijst voor een hoogglans uitstraling, uitstekend geschikt voor buitengebruik.
Zijn de deurkrukken per paar of per stuk.
De deurkrukken zijn allemaal per paar geprijsd.
Zijn de sleutel en cilinderrozetten per stuk of per paar
De sleutel en cilinderrozetten zijn per stuk geprijsd. Indien u 1 paar sleutel- of cilinderrozetten nodig heeft, vult u bij aantal 2 in.
Zijn de prijzen op de site inclusief BTW?
Ja, de prijzen op de site zijn inclusief 21% BTW.
Leveren jullie ook in Belgie?
Ja, bestellingen worden ook gratis naar Belgie verzonden.
Zijn jullie met Koningsdag gesloten
Wij zijn vanwege Koningsdag gesloten van 27 t/m 30 april
Zijn jullie in de zomervakantie gesloten?
Onze showroom is week 31 t/m 33 gesloten. In deze periode zijn wij telefonisch niet bereikbaar, maar wel per e-mail. Bestellingen worden wel verzonden, mits de artikelen op voorraad zijn.